ارسال پاسخ

۲۵ آذر ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2544

pvc-asso.ir

لوله های  pvc جنبش های دینامیکی زمین را دفع می کنند

سیستم های لوله گذاری دفنی در معرض حرکات زمین هستند . این جنبش ها معمولا ناشی از ترکیب شرایط آب و هوایی، زمین شناسی و زمین لرزه ای است. برخی از این...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، سیستم های لوله گذاری دفنی در معرض حرکات زمین هستند . این جنبش ها معمولا ناشی از ترکیب شرایط آب و هوایی، زمین شناسی و زمین لرزه ای است. برخی از این جنبش ها آرام ( فرسایش، فرونشست خاک ) و برخی متناوب( چرخه انجماد، رطوبت و خشک) و برخی جنبش ها سریع مانند ( لغزش زمین و زمین لرزه) هستند.

 

مشکلات بالقوه

جنبش زمینی می تواند اثرات پیچیده ای را در خطوط لوله ایجاد کند.

حرکت طولی(به موازت طول) میتواند اتصالات لوله را به هم فشار دهد یا آنها را از هم جدا کند.

 

لوله های  pvc اورینگی راه حل این مشکل است

هنگامی که جابه جایی زمین به اندازه کافی بزرگ باشد، هیچ سیستم لوله گذاری قادر به تحمل تنش های ناشی از جابه جایی و یا حرکات اتصالات نخواهد بود. با این حال، لوله های  pvc به دلایل زیر می توانند انتخابی موثر باشند:

 

انعطاف پذیری لوله:

• کلیه لوله های  pvc قادر به خم شدن در راستای طول هستند که می توانند مقداری از حرکات زمین را دفع کنند
• حرکت مجاز اتصالات- اتصالات کشویی اورینگی که مادگی های بلند دارند و قادر به مقاومت در برابر برخی جنبش ها هستند:
o جانبی-انحراف زاویه ای اتصالات
o  طولی- در هر دو جهت (به هم فشردگی و از هم خارج شدن اتصالات)

 

ساختار محل اتصال اورینگی بلند

زمانی که زمین حرکت می کند، بهتر است که لوله ها انعطاف پذیر باشد. گزارشی با عنوان رفتار سیستم های لوله های پلاستیکی در پاسخ به جنبش های دینامیکی زمین به بیش از 100 منبع مستقل از سراسر جهان ارجاع شده است.

 

نتیجه این بود که عملکرد خوب سیستم های لوله های پلاستیکی انعطاف پذیر برای تحمل تنش ها و کرنش های ناشی از حرکت دینامیکی زمین فراتر از لوله هایی از مواد  سخت و غیر پلاستیکی است.

 

زلزله: اثبات عملکرد و مقاومت لوله های  pvc

 اثبات عملکرد لوله  pvc در تجربه جوامعی که با زمین لرزه واقعی مواجه بوده اند، نشان داده شده است.

ایالت متحده:   Northridgeدر سال 1994 زمین لرزه ای به بزرگی 6.7 ریشتر رخ داد. مقاله ای توسط Abercrombie تجربه استفاده از لوله های آب  pvc  والنسیا را خلاصه کرد: لوله های  pvc که بیش از 60% از سامانه را تشکیل می دهد بسیار بهتر از سایر مواد عمل می کند و هیچ شکستی در خطوط اصلی لوله های  pvc رخ نداد. دلایل موفقیت  pvc: انعطاف پذیری و طول فرورفتگی لوله در مادگی  نقش اصلی را ایفا می کند.

 

نیوزیلند: Christchurch در سال 2010/2011 زلزله ای به بزرگی 5.3 تا 7.1 ریشتر رخ داد. Christchurch در طی یک دوره 14 ماهه توسط شش زمین لرزه شدید تحت آسیب قرار گرفت.

لوله های آب: Cubrinovski گزارش کرد که pvc عملکرد بسیار خوبی داشته است. تنها 1.8% از طول خطوط لوله  pvc تحت تاثیر قرار گرفت .6.1% از طول  لوله های آزبست سیمانی ، 8.9% از طول لوله های فولادی، 2.5% از طول لوله های پلی اتیلن و 14.8% از لوله های گالوانیزه دچار آسیب شدند.

لوله های فاضلاب: O’Callaghan نشان داد که لوله و اتصالات فاضلابی ثقلی   pvcدر حال حاضر به طور گسترده ای در Christchurch برای توسعه زیرساخت ها و بازسازی شبکه ها استفاده می شود. لوله های رس و سفال مدت طولانی است که استفاده نمی شود و در خطوط صنعتی که استفاده از  pvc به تصویب رسیده است.

 

لوله های پی وی سی- یک انتخاب عالی برای مناطق با جنبش بالای زمین

خطوط لوله های جوامع باید در صورت حرکت زمین دست نخورده باقی بمانند و به درستی کار کنند. این شواهد به دلیل:

o  اتصالات سازگار با حرکات زمین
o  قابلیت خم پذیری
o  سیستم های مهار اتصالات قابل دسترس است.


زمانی که روانگرایی اتفاق می افتد، نیروی اتصال کاهش می یابد، بنابراین استفاده از گیره های فلزی در نواحی روانگرا برای جلوگیری از بیرون کشیده شدن  لوله ها موثر است.
 

گیره های فلزی و لوله های pvc  با اتصالات اورینگی بلند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط